Timer



Yoga Yin

YinYoga har fokus på det stille, dype og restituerende. Kombinasjonen av stillinger har sin inspirasjon fra taoistisk yoga. Alle stillingene gjøres sittende eller liggende, og vi holder hver posisjon for 4-8 minutter. Fokus underveis blir balansering og avspenning av kroppens ulike typer vev, muskler, sener/senefester, bindevev etc, samt indre organer, kjertler og meridianer. Denne herlige, rolige timen er en god motvekt til den travle hverdagen, og er en god komplementær praksis til annen, mer dynamisk, trening. YinYoga skaper rom for å lande og frigjøre seg fra negativt stress som har satt seg i kroppen, gir tilflyt av energi og fokus slik at vi kan leve livet med større grad av tilstedeværelse. YinYoga krever tålmodighet og tilstedeværelse og handler veldig mye om aksept. Aksept av omverdenen, av venner og fiender, kollegaer, familie og først og fremst aksept av oss selv. Det å få skape en trygg setting for fredelig og inderlig aksept, er et ubeskrivelig privilegium for en YinYoga lærer.



Yoga Fusion

Yoga Fusion kombinerer ulike yogaformer. Det legges til rette for en noe mer energikrevende og intens time som vil inkludere fokus på styrke, smidighet, balanse, økt hjerte/ og -pustfrekvens samt strekkøvelser. Noen element av Pilates vil også forkomme. Fordelene med yoga fusion treningsøkter er at de er dynamiske og utfordrende, men likevel tilgjengelig. De kan tilby det mentale og åndelige løft av yoga med de fysiske fordelene av en kardiovaskulær trening. Instruktøren holder tempoet livlig og kombinasjonene lettfattelige. Yoga fusion treningsøkter kan tilrettelegges mennesker med ulike behov og passer godt for nybegynnere. På en yoga fusion time kan du jobbe mot økt fleksibilitet sammen med pust, tilstedeværelse (som i Yoga) samtidig som det tilbys generelle toning, muskelbyggende eller fettforbrennende aktiviteter.



Yoga Flow

En aktiv, men stressdempende yogaklasse som passer for alle nivåer, også nybegynnere. Du veiledes gjennom serier av grunnleggende yogaposisjoner i takt med din pust. Her får du økt styrke, bevegelighet og balanse. Yoga Flow består av klassiske elementer i yoga, og er en helhetlig treningsform.



Medisinsk Yoga

Medisinsk Yoga er en terapeutisk yogaform som springer ut fra klassisk Kundalini yoga, en svært gammel og opprinnelig yogaform fra nord i India og Tibet. Den har røtter i den Tantriske tradisjonen, en av de eldste former av yoga mennesket kjenner til. Kundalini yogaen er vevet sammen med grunnleggende aspekter fra Ayurveda, den flere tusenårige indiske legekunsten, samt komponenter fra den tradisjonelle kinesiske medisinen (TKM).

Medisinsk Yoga kan anvendes som forebygging eller rehabilitering for grupper med ulike behov, for eksempel astmatikere, utbrenthet, ulike former av ryggproblemer, hjertelidelser, søvnforstyrrelser, spiseforstyrrelser, Parkinson, migrene m.m. Fysiske øvelser og stillinger kombineres med puste/ og -konsentrasjonsteknikker, samt ulike meditasjoner.



Yoga For Alle

Det er ikke om å gjøre å være fleksibel og kunne gjøre vanskelige stillinger, heller trene "oppmerksomhetsmuskelen" til å fornemme forbindelsen mellom kropp, pust og bevegelse. Fleksibilitet, styrke og fysisk velvære blir således gode bivirkninger. Pustekvaliteten bedres og sannsynligvis vil du oppleve en styrket følelse av tilstedeværelse etter denne fredagstimen!

"Yoga for alle"omfatter fysiske stillinger med ulik vanskelighetsgrad, puste- og avslapningsøvelser. Øvelsene tilpasses den enkelte og er inspirert fra klassisk Hatha yoga, pilates og retninger med fokus på kroppen som en helhet!